قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اموزش / seo / با Canonical link element آشنا شوید.

با Canonical link element آشنا شوید.

یکی از عوامل منفی که در سئوی سایت شما تاثیر گذار هست ، URL های متعدد با محتوای یکسان هست . در سال ۲۰۰۹ موتورهای جستجوگر متا لینکی رو به نام Canonical معرفی کردند. استفاده از canonical در صفحات سایت شما کمک بسیار زیادی به موتور جستجو می کنه تا بتونه نسخه اصلی صفحات رو برای ایندکس از بین صفحات تکراری سایت تشخیص بده. در اصل وقتی تگ canonical رو در یک صفحه قرار میدیم، منظور اینه که آدرسی که در این تگ وارد شده دارای مطالب مشابه با این مطلب هست و به جستجوگر کمک می کنیم تا تمامی صفحات با محتویات یکسان رو ایندکس نکنه و بهترین گزینه رو انتخاب و ایندکس کنه .

person

بسیاری از صاحبان سایت با این مشکل برخورد می کنند که مطالب با محتوای یکسان دارند اما URL های آنها متفاوت هست که در این جا چند مشکل بوجود میاد :

  •  موتورهای جستجوگر نمیدونند که کدوم صفحه رو مورد بررسی قرار بدهند یا ایندکس کنند ؟
  • موتورهای جستجو نمیدونند در بخش نمایش نتایج کدوم صفحه رو به نمایش دربیاورند ؟
  • و موتورهای جستجو در رنک دهی به این صفحات دچار مشکل می شوند .

همین امر باعث میشه تا رنک صفحات شما کاهش پیدا کنه . برای رفع این مشکلات صاحبان سایت از Canonical استفاده می کنند.

برای درک بهتر یک مثال براتون میزنم ؛ تصور کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید ، آرشیو محصولاتتون رو در دو صفحه قرار دادید . یک صفحه نمایش محصولات با توجه به دسته بندی و یک صفحه نمایش محصولات بر اساس قیمت و تاریخ .

حالا شما محصولات و محتوای یکسان رو در دو صفحه نمایش میدید . این مسئله در سئوی شما تاثیر منفی میذاره . خوب به نظر میرسه صفحه ی نمایش محصولات بر اساس دسته بندی صفحه ی اصلی و صفحه ی نمایش محصولات بر اساس قیمت و تاریخصفحه فرعی محسوب میشه (تشخیص صفحه اصلی با خودتونه). به عنوان مثال ما لینک های زیر رو در نظر میگیریم :

لینک صفحه اصلی : http://exampleShop.com/products?cat

لینک صفحه فرعی : http://exampleShop.com/products?price

حالا برای حل این مشکل ما میایم متالینک canonical رو در صفحه ی فرعی (یعنی نمایش محصولات بر اساس قیمت و تاریخ) قرار میدیم و مقدار اون رو آدرس صفحه ی اصلی (یعنی نمایش محصولات بر اساس دسته بندی) قرار میدیم . اینطوری به موتورهای جستجوگر میفهمونیم که صفحه اصلی که باید ایندکس بشه صفحه نمایش محصولات بر اساس دسته بندی هست و صفحات نمایش محصولات بر اساس قیمت و تاریخ صفحه فرعی محسوب میشه . نحوه استفاده از متالینک کنونیکال به شکل زیر می باشد:

ما این لینک رو در صفحه فرعی در قسمت head صفحه قرار میدیم تا صفحه اصلی شناسایی و توسط موتورهای جستجوگر ایندکس بشه .

در سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس ، افزونه های قدرتمندی در این زمینه وجود داره که بصورت هوشمند لینک ها و صفحات رو شناسایی می کنه و در head صفحات فرعی کد canonical صفحه اصلی رو درج می کنه .

نکات :

– درج این لینک در صفحات اجباری نیست اما بودن این لینک در صفحات به روبات ها برای ایندکس صفحات کمک بسیاری می کنه .

– زمانی که شما این لینک رو در صفحه ای قرار میدید و لینک صفحه ی دیگه رو درون کنونیکال تعریف می کنید ، به جستجوگر این دستور رو میدید که به این صفحه امتیازی نده و به صفحه هدف امتیاز بده .

مطلب پیشنهادی

تشخیص مرورگر با جاوا اسکریپت

تشخیص مرورگر با جاوا اسکریپتReviewed by سالار on Nov 20Rating: 5.0سلام به همه ی همراهان …

یک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در خبرنامه ما عضو شوید

در خبرنامه ما عضو شوید

در خبرنامه ما عضو شوید تا بهترین پست هفته مارو در ایمیل خودتون دریافت کنید :)

تبریک ! شما عضو خبرنامه ما شدید