قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / مقالات / seo / متن درباره ما چگونه باید باشد ؟

متن درباره ما چگونه باید باشد ؟

متن درباره ما چگونه باید باشد ؟Reviewed by سالار on Feb 5Rating: 4.5

درباره حقایق حرف بزنید.

اگر هنوز هم فکر می کنید ایجاد تعادل میان خودستایی مستقیم و دستیابی به اهداف تجاری و فروش، کار دشواری است، پس خیلی ساده با مخاطبان خود درباره موضوعات واقعی و حقایق کسب و کارتان حرف بزنید. این حقایق می توانند شامل هر چیزی باشند؛ از هزینه های نگهداری گرفته تا میزان محصولات جدیدی که هر ماه معرفی می کنید یا تعداد جوایز و افتخاراتی که تا به حال گرفته اید. هیچکس نمی تواند تنها با عدد و رقم سر و کله بزند

درباره خودتان حرف بزنید، جریان خودتان را تعریف کنید.

حتی اگر برند شما داستان جذابی ندارد، باز هم می توانید  یک داستان تعریف کنید. روی چیزهایی تمرکز کنید که شما را انسانی تر جلوه می دهند.

این دقیقاً همان کاری است که شرکت ITS در صفحه تماس با مای خود انجام داده است. شاید این سایت یک نمونه ایده آل از تعریف کردن داستان برند در قسمت صفحه درباره ما نباشد اما همه چیزهای لازم برای داشتن یک داستان عالی را در خود دارد. داستان ITS از تعداد زیادی تصویر و مستندات شروع شده است که اول از همه افتتاحیه ساده آن ها در سال ۱۹۸۱ آن هم در یک مغازه ۱۵۰ متری را نشان می دهد، روز به روز مدرن تر می شود و به جایی که حالا هست، می رسد. دیدن تغییر کیفیت تصاویر در طول زمان، بسیار جالب است. درست مثل دیدن یک آلبوم خانوادگی. صفحه درباره ما در سایت ITS، به لطف آیکن های رتبه دهی و شبکه های اجتماعی قوی تر هم شده است.

از اینکه بگویید از کجا آمده اید و قبلاً چه وضعیتی داشته اید، نترسید. اگر هشت سال قبل مدیران شما باعث شدند که شما مدیر عامل شوید، این روز را جشن بگیرید. کسانی که شما را مورد اعتماد می بینند، به برند شما وابسته می شوند.

شما مجبور نیستید همه چیز را جزء به جزء برای مخاطبان خود تعریف کنید. اگر ۸۰ سال است که شرکت خود را تأسیس کرده اید، لازم نیست جزئیات اتفاقات سال به سال شرکت خود را تعریف کنید. بهتر است اطلاعات خود را به بیان آن دسته از مسائل کلیدی خلاصه کنید که افراد به آن علاقه دارند، اما بیان چیزهایی که یک دید تازه از شرکت شما به مخاطبان می دهند را فراموش نکنید.

آدرس و جزئیات تماس شرکت خود را حتماً ذکر کنید.

بسیاری از مردم هنوز وقتی قرار است اینترنتی پولی را پرداخت کنند، مردد هستند و مشتاق‌اند آن ها را توجیه کنید که شما برای یک درصد فروش بیشتر، قصد سرکیسه کردن آن ها را ندارید. اگر نمی خواهید آدرس دقیق خود را بنویسید، حداقل نام شهر یا استان خود را تعیین کنید. اگر آدرس و موقعیت مکانی خود را مشخص نکنید، احتمالاً مشتریان بالقوه شما، علاقه چندانی به ادامه ارتباط با شما نخواهند داشت. دراین صورت چطور می توانید از دست رفتن برخی از مشتریان خود را جبران کنید؟

حواستان باشد که اطلاعات تماس شما به روز باشد. یک آدرس یا اطلاعات تماس غلط، نه تنها باعث از دست رفتن موقعیت های فروش شما می شود بلکه ممکن است برای هویت و اعتبار برند شما یک هشدار جدی باشد. یادتان باشد که اطلاعات تماس شما باید شامل اطلاعات شبکه های اجتماعی هم باشد.

از اصطلاحات خاص استفاده نکنید.

نوشتن اصطلاحات تخصصی ممکن است شما را در لحظه باهوش تر جلوه دهد اما سرد و کسالت آور است، در واقع با مخاطب ارتباط برقرار نمی کند. با این اصطلاحات در ذهن مردم نخواهید ماند. مردم دوست دارند در متن صفحه درباره ما ببینند که شما دقیقاً چه کار می کنید؟

می توانید متن را شبیه به یک مکالمه بنویسید. هیچ روش خاصی برای اینکه آن را به عنوان بهترین مدل نوشتن انتخاب کنیم، وجود ندارد. مدل نوشتن شما به شرکت، صنعت و برند شما بستگی دارد اما سعی کنید به روشی بنویسید که سایت و شرکت شما را صمیمی و در دسترس جلوه دهد. متن صفحه درباره ما باید هدفمند باشد و خیلی سریع خواننده را درگیر کند.

برای صفحه درباره ما نام های عجیب و غریب انتخاب نکنید. بعضی ها از نام هایی مانند شخصیت ما، سفرنامه و… استفاده می کنند. مردم به دنبال صفحه ای به نام «درباره ما» می گردند، بنابراین سعی کنید یک نام معقولانه برای آن انتخاب کنید، نامی که در یک نگاه مخاطبان را متوجه خود کند.

از دیگران نظر بپرسید.

از اینکه به کارکنان، شرکا و دوستانتان بگویید چه چیزی باعث رشد و تمایز کسب و کار شما شده است، نترسید. وقتی برای مدت طولانی در جایی کار کرده باشید، سخت است که بتوانید از دید مشتریان به برند خود نگاه کنید. وقتی تصمیم می گیرید که در موضوعی برجسته شوید، مطمئن شوید که تمام تمرکزتان روی آن است. اگر شرکای شما با فهمیدن این موضوع که کسب و کار شما هیچ تفاوتی با بقیه ندارد از شما دلسرد شدند، نباید نا امید شوید. برای چیزی که وجود خارجی ندارد تلاش نکنید، در عوض به دنبال تمرکز بر چیزهایی باشید که مخاطب شما را خاص جلوه می دهد.

About us,

اشتباهات رایج در ایجاد صفحه درباره ما

اکثر صاحبان کسب و کارها نمی‌دانند که چگونه یک صفحه درباره ما مناسب ایجاد کنند و اغلب در ایجاد آن سهل انگاری و بی‌توجهی می‌کنند. اما صفحه درباره ما در بیشتر وبسایت‌ها یکی از صفحات  پربازدید است و این صفحه به نوعی کاربران را هدایت می‌کند و باعث جلب اعتماد آنها می‌شود. در ادامه نمونه‌هایی از اشتباهات رایج بیان می‌شود:

  • بیان طولانی و غیرضروری آنچه که شرکت انجام می‌دهد

این نکته را باید در نظر گرفت که بسیاری از کاربران دوست دارند در مورد تاریخچه و چگونگی شروع به کار وبسایت و تجربه‌های کاری اطلاع پیدا کنند اما باید مطالب این بخش بسیار خلاصه بیان شود و جزئیاتی که بیان آنها ضرورتی ندارد آورده نشود. همچنین در این قسمت باید به کاربران توضیح داد که مزایای این کسب و کار برای کاربران چیست و چه برتری‌هایی نسبت به افراد دیگر در همین حوزه کاری دارد. بنابراین توضیحات را با زبان ساده و با اندکی طنز به خوانندگان خود ارائه دهید.

  • بیان نکردن هدف کلی وبسایت و برتری‌های آن نسبت به دیگران

در صفحه درباره ما صاحبان وبسایت باید بگونه‌ای در مورد محصولات و یا خدمات خود توضیح دهند که برتری‌های خود را نسبت به رقبا بیشتر بیان کرده و بتوانند کاربران را از کیفیت خدمات یا محصولات مطمئن سازند. همچنین مطالب موجود در صفحه درباره ما باید بگونه‌ای بیان شود که باعث جلب توجه خوانندگان شود و احساس کنند به درستی به وبسایت مراجعه کرده‌اند.

  • قرار ندادن اطلاعات تماس و لینک‌های شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از افراد روش‌های ارتباطی مانند شماره تلفن یا ایمیل را بسیار با اهمیت می‌دانند و از آن برای سنجش اعتبار یک سایت و اعتماد کردن به آنها در نظر می‌گیرند. علاوه بر این، چون بیشتر افراد وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارنند حتما آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را در صفحه درباره ما قرار دهید. بنابراین با قرار دادن این اطلاعات کاربران می‌توانند در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین می‌توانید از نظرات سازنده افراد، در جهت بهبود کسب و کار خود استفاده کنید و گاه این نظرات و پیشنهاداتی که از طریق راه‌های ارتباطی به شما می‌رسد ممکن است به فکر شما نرسیده باشد و بسیار سازنده باشند. در نتیجه قرار ندادن آن می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

  • قرار ندادن مستنداتی که نشان دهنده قابل اعتماد بودن مالکین وبسایت است

در صفحه «درباره ما» می‌توانید مستنداتی را در مورد رضایت کاربران و معتبر بودن تجارت خود قرار دهید و بدین طریق اعتماد خوانندگان را جلب کنید و به آنها نشان دهید که وبسایت شما از اعتبار بالایی برخوردار است.

یک نمونه خلاقانه

همانطور که می‌دانید Mail Chimp یکی از سرویس دهندگان ایمیل مارکتینگ معروف در جهان می‌باشد که یک نسخه رایگان برای ارسال ایمیل به صورت انبوه در اختیار شما می‌گذارد. صفحه «درباره ما» آن یک نمونه عالی می‌باشد؛ به این دلیل که تصویر مهربانی و خونگرمی کارکنان با نام کسب و کار فعلی آنها ترکیب می‌شود. این در واقع صفحه‌ای برای فروش به صورت هوشمندانه است. آنها یک پاراگراف در مورد خود می‌نویسند و سپس بیان می‌کنند:
“… اما دیگر صحبت در مورد خودمان کافی است – بگذارید در مورد شما صحبت کنیم. خواه اینکه دارای یک کسب و کار باشید و یا اینکه خبرنامه‌های ایمیل را برای مشتریان خود مدیریت می‌کنید، به یک سرویس ایمیل مارکتینگ نیاز دارید تا از موارد پیچیده جلوگیری کند و بتوانید بر روی کار خود تمرکز کنید». همچنین تمرکزی بر سایر عناصر شرکت به دور از خدمات اصلی آنها مانند تعامل اجتماعی و فرهنگ وجود دارد.

مطلب پیشنهادی

qart : ساخت QRCode زیبا با تصویر دلخواه

qart : ساخت QRCode زیبا با تصویر دلخواهReviewed by سالار on Nov 10Rating: 4.5سلام به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
در خبرنامه ما عضو شوید

در خبرنامه ما عضو شوید

در خبرنامه ما عضو شوید تا بهترین پست هفته مارو در ایمیل خودتون دریافت کنید :)

تبریک ! شما عضو خبرنامه ما شدید