قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / مقالات / seo / نحوه استفاده از تگ های هدینگ در وب سایت

نحوه استفاده از تگ های هدینگ در وب سایت

نحوه استفاده از تگ های هدینگ در وب سایتReviewed by سالار on Nov 28Rating: 5.0

تگ H یا هدینگ چیست؟

شاید کم و بیش نام تگ H یا هدینگ را در مقالات آموزشی و گفتگوهای وبمستران شنیده باشید اما درک و شناخت صحیحی از کاربرد و شیوه استفاده از آن نداشته باشید. در ساده ترین تعریف، می توان تگ های هدینگ را همان تیتر یا عنوان معرفی کرد.

در واقع هر مطلبی که بر روی سایت خود منتشر می کنید، دارای یک عنوان (Title) اصلی است که همان تگ H1 یا هدینگ اصلی آن صفحه از سایت شماست. در صورتی که قالب وب سایت شما صحیح کدنویسی شده باشد، عنوان مطلب توسط خود قالب سایت در تگ H1 قرار می گیرد و نیازی به انجام آن به صورت دستی نیست.

در این مقاله آموزشی قصد داریم به شما بیاموزیم چگونه از تگ های هدینگ H2 تا H6 به شکل صحیح در درون مطالب سایت یا فروشگاه خود استفاده کنید تا منطبق بر اصول صحیح سئو باشد و موجب شود موتورهای جستجوگر شناخت و درک کاملتری از مطالب منتشر شده بر روی سایت شما داشته باشند.

هدینگ تگ ها به کاربر یک ایده واضح از اینکه محتوای سایت درباره چه موضوعی است می دهند.موتورهای جستجو اهمیت زیادی به تجربه کاربری می دهند بنابراین وجود هدینگ تگ ها مهمترین جز بهینه سازی است.

 

هدر تگ ها از دید سئو

موتورهای جستجو از تگ های هدینگ Heading برای تعیین فرمت محتوای صفحه و دسته بندی محتوا صفحه استفاده می کنند. همچنین موتورهای جستجو برای ایندکس کردن ساختار صفحه از تگ های هدینگ Heading استفاده می کنند. تگ های هدینگ به کاربران نیز در درک محتوای صفحه کمک می کنند. به عبارت دیگر تگ های هدینگ Heading ساختار صفحه را نمایش می دهند.

هدینگ تگ چیست؟

تگ h1:

یک روزنامه کاغذی معمولی را در نظر بگیرید. هر روزنامه یک نام اصلی دارد. به عنوان مثال “آفتاب” ، “اعتماد” ، “اطلاعات” و … . این نام معادل همان عنوان اصلی مطلبی است که بر روی سایت خود منتشر می کنید. این عنوان در ابتدایی ترین بخش روزنامه (یا آن صفحه از سایت شما) قرار می‌گیرد و فقط یکبار با فونت برجسته و سایز بزرگ درج می‌شود. این عنوان همان H1 شماست.

 H1 مهمترین تگ است و به هیچ عنوان نباید فراموش شود.عنکبوت های موتورهای جستجو به کلمات استفاده شده در تگ H1توجه می کنند که باید توضیحات عمومی محتوای سایت رو دقیقا مثل عنوان صفحه شامل شود.

نکته: H1 فقط یکبار تکرار می شود. در هر صفحه از سایت فقط یکبار مجاز به استفاده از تگ H1 هستیم و هر صفحه باید دارای این تگ باشد. در طراحی‌های نوین وب، موارد استثنایی نیز وجود دارد که به دلیل محدود و اندک بودن سایت‌های با این نوع طراحی، فعلاً به این مقوله نمی‌پردازیم.

تگ H2 :

هر روزنامه به چند موضوع اصلی طبقه بندی می‌شود. اخبار سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، حوادث و … . هر یک از این بخش ها یک یا چند صفحه از روزنامه را به خود اختصاص داده و خبرهای مربوط به آن موضوع در آن صفحات به چاپ می رسند. به عبارت دیگر اگر نام روزنامه را همان عنوان اصلی در نظر بگیریم، تیترهای موضوعی در واقع عناوین فرعی یا همان اچ ۲ هستند

تگ H2 را حذف نکنید

یکی از اشتباهات رایج در سئو داخلی حذف تگ H2 و استفاده از تگ H3 به جای آن است. توجه داشته باشید که برای جریمه نشدن توسط گوگل کافیست که تگ های هدینگ Heading صفحه باهم در ارتباط باشند. و برای بهینه کردن تگ ها شما می توانید بخشی از کلمات کلیدی یا خود کلمات کلیدی را در تگ های هدینگ Heading به کار ببرید. اما درصورتی که عناوین شما فاقد کلمات کلیدی باشند. مشکلی از نظر سئو ندارید و نیازی به حذف تگ H2 برای جلوگیری از آسیب دیدن سئو سایت نیست. گوگل به خوبی می داند که نمی توان در همه عناوین صفحه از کلمات کلیدی استفاده کرد.

هدینگ تگ ها را به عنوان متن های مخفی استفاده نکنید،هر متن مخفی ممکن است باعث جریمه سایت شما شود مخصوصا اگر که آن قسمت بر سئو تاثیر بگذارد.

تگ H3:

برای معرفی و درک صحیح از تگ هدینگ H3 به همان مثال روزنامه باز می گردیم. حال جزئی تر شده و فقط یک صفحه را در نظر می گیریم. به عنوان مثال صفحه خبرهای اقتصادی. در این صفحه هر خبر یک تیتر مخصوص به خود دارد. اینطور نیست که خبرها پشت سر هم بدون تیتر و عنوان مناسب باشند. بلکه با عنوان نویسی صحیح، به خواننده روزنامه کمک شده است تا از یک صفحه بزرگ با ده ها خبر، به سرعت تیتر اخبار را بخواند و خبرهای مورد علاقه خود را گزینش کرده و مطالعه نماید.

شما یک تگ H2 نوشته‌اید که قرار است چندین پاراگراف گاهاً زیاد و طولانی در آن نوشته شود. همین باعث سخت شدن مطالعه آن بخش در مطلب شما می‌شود. پس می‌توانید آن پاراگراف ها را دوباره به چند زیربخش تقسیم کنید و برای هر زیربخش که یکی دو پاراگراف بیشتر نیست، یک عنوان فرعی تر بنویسید و به  آن تگ H3 دهید. به عبارت دیگر، تگ هدینگ H3 در درون دل تگ هدینگ H2 قرار می گیرد.

استفاده از هدینگ تگ

 

 

مطلب پیشنهادی

qart : ساخت QRCode زیبا با تصویر دلخواه

qart : ساخت QRCode زیبا با تصویر دلخواهReviewed by سالار on Nov 10Rating: 4.5سلام به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
در خبرنامه ما عضو شوید

در خبرنامه ما عضو شوید

در خبرنامه ما عضو شوید تا بهترین پست هفته مارو در ایمیل خودتون دریافت کنید :)

تبریک ! شما عضو خبرنامه ما شدید